Fjernsupport - trin for trin

 

For at IT-afdelingen kan yde hurtig og effektiv support, kan det af og til være en god idé at lade en IT-medarbejder overtage din skærm. Det er langt nemmere, end at du i detaljer skal forklare, hvad problemet er.

Før du klikker på "Start Fjernsupport" nederst på denne side, er det en god idé at læse vores vejledning:

  • #

    Når du klikker på "Start fjernsupport", går programmet Teamviewer i gang.

    Hvad der sker nu sker på din skærm, afhænger af hvilken browser du benytter:

    I Windows Explorer skal du vælge at køre filen, også selvom browseren som standard kommer med sikkerhedsadvarsler.

     

    I Firefox og Chrome skal du vælge at gemme programmet - f.eks. på dit skrivebord - hvorefter du starter programmet herfra.
  • #

    Når programmet er startet, ser du følgende på skærmen:


  • #

    ID og kodeord (password)

    Fortæl IT-medarbejderen dit ID-nummer og kodeord (password), præcis som det står på din egen skærm.
  • #

    Få hjælp til dit problem

    IT-medarbejderen kan nu følge med i, hvad der foregår på din skærm, og give den nødvendige hjælp.