Regeringen vil tage lejernes penge – protester med din underskrift

”Fingrene væk fra lejernes penge” er navnet på en underskriftsindsamling, som for nylig blev startet på internettet. AAB opfordrer alle vores lejere til at skrive under. Initiativtagerne er en gruppe almene beboere, der protesterer imod, at regeringen vil betale for sin ghettoindsats ved at tage 12 milliarder af lejernes penge fra Landsbyggefonden.

Konsekvensen er, at der ikke blive råd til at renovere almindelige boligafdelinger, og tusindvis af lejere kommer derfor til at bo i utidssvarende boliger. Det risikerer også at ramme AAB-afdelinger, der venter på renoveringer med støtte fra Landsbyggefonden.

Christian Jensen, der er formand for den almene boligafdeling Murergården på Nørrebro, er en af initiativtagerne til underskriftindsamlingen. Han er forarget over regeringens plan, og i opfordringen til at skrive under kalder han det ”tyveri af lejernes penge, at regeringen vil finansiere sin plan med penge fra Landsbyggefonden”.

Han er sammen med de øvrige Initiativtagere enig i, at der skal gøres en indsats i udsatte boligområder, men mener, at udgifterne skal betales i fællesskab og ikke kun af de almene beboere, som regeringen ønsker. Og derfor har de startet underskriftsindsamlingen, hvor alle, der er enige i kritikken, opfordres til at skrive under.

På nuværende tidspunkt har knap 9.000 personer skrevet under på hjemmesiden Skrivunder.net. Vil du også vise din utilfredshed, så skriv under. Hellere i dag end i morgen og spred gerne budskabet til din nabo, opgang boligafdeling og dit øvrige netværk.