Bent Haupt Jensen indstillet til prisen ”Den Gyldne Termostat”

Onsdag den 22. februar blev vinderen af HOFORs energi-sparepris ”Den Gyldne Termostat” kåret på Københavns Rådhus. Blandt de tre nominerede var AAB´s formand Bent Haupt Jensen, der også er formand for AAB’s afdeling 50 på Sjælør Boulevard.

Nomineringen af Bent Haupt Jensen var begrundet med ”hans intensive arbejde med en omfattende energi-renovering og optimering af AAB afdeling 50. En indsats, der har betydet, at afdelingens 260 lejemål betaler 500 kroner mindre i aconto-varme om måneden”.

De to øvrige nominerede var Energiteamet i DR Ejendomme & Service samt Jens Vexø, der er beboer i ejerforeningen Sølvgade 102-104.

Sidstnævnte endte med at få prisen og den medfølgende skulptur tildelt af overborgmester Frank Jensen (S), men selvom AAB's formand måtte ”nøjes” med blomster, diplom og hædrende omtale, kunne det ikke tage glæden fra ham.

”Jeg er selvfølgelig glad for, at jeg på vegne af AAB afdeling 50 i det hele taget var blandt de tre nominerede. Men jeg er mest af alt glad for, at vores indsats for at minimere energiforbruget i afdeling 50 har båret frugt i en sådan grad, at det også er blevet bemærket af andre, fortæller Bent Haupt Jensen.

Afdelingens energirenovering har indtil videre betydet et fald i energiforbruget på 24 procent og en forbedret afkøling, men formanden understreger, at afdelingsbestyrelsen fortsat har fokus på energioptimering blandt andet ved at styrke den daglige energiovervågning.

"Jeg  er personligt blevet ret så bidt af de muligheder, som HOFORs forsyn0meter giver for at overvåge energiforbruget. Det system fik vi installeret i forbindelse med afdelingens helhedsplan, hvor vi også havde fokus på at optimere energianvendelsen, og det er summen af de forskellige tiltag, der har betydet, at vi fra 2015-2016 kunne glæde os over et energiforbrug, der er faldet med næsten en fjerdedel”, slutter Bent Haupt Jensen.

Om ”Den Gyldne Termostat”

Prisen ”Den Gyldne Termostat” er indstiftet af HOFOR og blev uddelt for tredje gang den 22. februar 2017 i festsalen på Københavns Rådhus. Prisen gives af HOFOR til en københavnsk ejendomsansvarlig, som har sparet en masse energi og gjort en stor indsats for at udvikle og udbrede intelligent energistyring.