Ny boligsocial helhedsplan vedtaget i afdeling 38 og 80

”Husum for alle” er navnet på den boligsociale helhedsplan, der for nylig blev enstemmigt vedtaget af beboerne i AAB´s afdeling 38 og 80 og sidenhen også er blevet godkendt af beboerne i de to fsb-afdelinger, der også indgår i helhedsplanen.

Den boligsociale helhedsplan skal i løbet af de kommende fire år få flere unge i Husum i uddannelse og beskæftigelse og samtidig skabe større tryghed og trivsel i området. Og det har stor betydning, at beboerne så klart har sagt ja til, at planen skal gennemføres.

”Man skal huske på, at mange af de beboere, som møder op på afdelingsmøderne, har passeret de 50 år. Flere af indsatserne er derfor ikke umiddelbart målrettet dem, men alligevel bakker de op om planen og siger med deres stemme ja til at støtte nabolagets unge i at få en uddannelse eller et job. Det er udtryk for et flot engagement og en stor ansvarsfølelse blandt områdets beboere, siger Line Skovgaard, der er boligsocial konsulent i AAB.

Den boligsociale helhedsplan ”Husum for alle” starter op den 1. november 2016.

På Facebook, kan du få mere at vide om ”Husum for alle”